Wednesday, March 2, 2011

tragis sebuah kehidupan...

hai to all..sory lama tak update blog..haha..mcm ramai je kan peminat...hehe..okeh..sebenarnye aku nak crite pasal semalam..memang semalam memang kejadian yang paling hodoh yang koi (bahasa pahang merujuk kepada "saya") alami..semalam, aku dgn membe aku asalnye nak ke setapak, nak kene settlekan utk buat baju AMN Group, which is our group in prudential..lepas settle kat setapak, aku pon huru hara nak cash kan cheque sebab sblom tu aku di assign oleh bos aku utk tlg cash kan cheque...ikut hati aku yg majal ni mmg malas aku nak g..sebok la katakan..hahaha..tiba2 aku mendapat satu sms thru my blackberry, "bean, jgn lupe cheque yg saya bagi tadi ye"...arrgghhhh..disitu la bermulanya huru hara aku..mmg gile ar..

sampai aku kat sana satu bala dah menunggu..aku pon tak pasti sejak bile maybank ni dah mcm fun fair! holy crap..mmg ramai gile do..aku pon dgr sabar tgggu la kat situ..dah settle, membe gua suh beli goreng pisang..gua pon oraitla..lepas tu trus la blah nak ke tesco ampang..sebab agensi kami ada buka booth..lepas tu aku pon gerak le ikut MRR2..kat persimpangan aku pon trus belok kiri...tibe2 tak semena-mena ada pulak moto trus celah ikut kiri and KABOOOOOOOMMM!!!!...holy fuck...aku langgar budak!



gambar perhiasan..

memang dah berderau dah darah aku..aku pon keluar la tgk, adoiiiii..aku bukan tgk budak tu, aku mcm nak menangis sebab tayar kete aku pecah...aku pon angkat budak tu..yg buat aku menyirap budak tu leh sound aku "abg la ni salah!"..budak tu berulang kali ckp bende yg sama..aku pon bengang sound balek budak tu "adik, bangun la nnti kene langgar lagi nnti lagi susah"...hahaha..cibai tol budak tu..

gua pon huru hara la cari kedai tayar..tayar spare dah takleh nak bukak sebab nat yg ikat tayar spare tu dah jahanam, so, tak boleh la pkai tayar spare..aku risau sebab aku ada bwk membe aku...kang jadi apa2 gua pulak kene..gua calling membe gua suh dtg, die pon dtg bwk gua g kedai kete..nasib bek la apek kedai tu pinjam kan gua satu tayar siap rim..

berbalik kepada budak tu..bapak die lak datang..nasib bek la baek bapak budak tu..boleh la nak nego kan..gua pon bwat la ala2 style matured..gua salam die, trus gua kuarkan bisnes card and bapak budak tu bebel2 la kat anak die mcm2..gua pon ckp mlm nnti gua dtg umah la bwk duit utk medical sume..umah jaoh lak tu kat seri gombak..lepas settle sume gua pon ke seri gombak..

dah smpai seri gombak, umah pulak tak jumpe...lepas aku merayap2 kat area situ dekat 40 minit, baru la gua jumpe umah die...aku pon masuk la..borak2..lepas tu malas nak ckp byk trus bagi duit kat budak tu, aku mintak maaf and aku pon chow dari rumah tu...adoi..memang malang la aku haritu..haritu nyaris nak kene langgar ngn membe sendiri..ni kali ni aku lak langgar budak..

apa2 pon, aku harap2 korg berhati2..nasib budak tu tak mati...kalo tak mcm mana la kan nasib aku..okeh la..next time we c again..cau cin cau!







1 comment: